HACKATHON

DROOMBAAN IN DE GGZ

Geldermalsen - 24 & 25 mei 2019

Logo O&O fonds GGZ - RGB.png

 

Door het overweldigende aantal aanmeldingen hebben we de inschrijving vervroegd moeten sluiten.
Wil je op de hoogte gehouden worden van deze hackathon, volg ons dan op Social Media of schrijf je in voor de
nieuwsbrief.


Wil jij ook meedenken hoe er nu en in de nabije toekomst voldoende en gekwalificeerde professionals in de geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg (GGZ) zijn om de kwaliteit en continuïteit van zorg te garanderen?

Wil je daarbij ervaren hoe je met Design Thinking tot innovatieve oplossingen komt? En wil je samen met anderen twee dagen investeren om dit maatschappelijke vraagstuk te helpen oplossen? Doe dan mee!

 


Wat gaan we doen?

De deelnemers komen op 24 mei om 8.30 uur samen op onze evenementenlocatie in het monumentale stationsgebouw van Geldermalsen. Vanaf dat moment dompelen we ze onder in een wereld van innovatie, ondernemerschap, creativiteit en fun!

  • Werken in een team met mensen die allemaal eigen kennis en vaardigheden meenemen

  • Dagelijks mini masterclasses rond dutch design thinking en coaching door onze ervaren facilitators

  • Werken aan dit relevante vraagstuk die je aan het einde van de twee dagen pitcht voor de jury

  • Gebruik van allerlei werkvormen, zoals dutch design thinking, LEGO® serious play, empathy circles, prototyping en pitchen

  • Volledig verzorgd, incl catering, overnachting in een relaxed hotel en vervoer van de werklocatie naar dat hotel

 
Hackathon design thinking
 

Droombaan%2Bin%2Bde%2B%2BGGZ

Wat brengt het jou?

  • Onvergetelijke ervaring

  • Ervaren hoe het is om kansen te spotten, om te zetten in waarde voor anderen en deze met je omgeving werkelijkheid te laten worden

  • Gewerkt met Dutch Design Thinking

  • Vergroot netwerk

  • Vergroot zelfinzicht

  • Leiderschapsvaardigheden

  • Creatieve technieken ervaren

  • Training gehad in diepgaande gesprekstechnieken

  • Ervaren hoe je een vraagstuk holistisch benaderd

  • 2 dagen lang geheel verzorgd, incl eten en hotel

 

Ik meld me aan, en dan?

Dan gaan wij aan de slag. Op korte termijn neemt een van onze teamleden contact met je op. We nodigen je uit voor een leuke en informatieve kennismakingsavond op 6 of 14 mei, van 19.30 tot max 21.30 uur in Geldermalsen. Zo kun je vast andere deelnemers leren kennen, maak je kennis met de locatie en kunnen wij jou ook een beetje leren kennen. Daarmee help je ons om goede teams samen te stellen.

Voorafgaand aan het evenement krijg je van ons nog een mail met de laatste informatie. Alles wat jij hoeft te doen is uitgerust te verschijnen op 24 mei om 8.30 uur in Geldermalsen. En natuurlijk kan je anderen waarvan jij denkt dat zij het leuk vinden om mee te doen, wijzen op deze hackathon. Zorg jij voor een open mind, dan zorgen wij ervoor dat jij mee kan in de flow en een bijdrage kan leveren aan het werken in de GGZ!

catering

Vragen en Antwoorden

Datum en tijden

De Hackathon start op vrijdag 24 mei om 9.00 uur. Zorg dat je voor die tijd aanwezig bent op locatie! Het evenement is zaterdag 25 mei omstreeks 17.30 uur afgelopen. Je bent deze gehele periode bij het evenement.

Locatie en overnachting

Het evenement vindt plaats op de locatie van STUDIO.WHY, gevestigd in het monumentale station van Geldermalsen. Het pand ligt letterlijk op het perron. ‘s-Avonds word je na het avondprogramma met een touringcar naar het hotel in Tiel gebracht, waar je met een andere deelnemer een kamer deelt. Je mag zelf aangeven met wie je dat doet. ‘s-morgens brengt de bus je na het ontbijt weer terug naar Geldermalsen. In het hotel is een zwembad en fitnessruimte, zodat je desgewenst kan sporten. Als je met de auto naar Geldermalsen komt kan je die parkeren op het gratis P+R terrein naast het station.

Geldermalsen.jpg

Programma

Je doorloopt de twee dagen het proces van design thinking. We delen je in in een team van ongeveer vijf personen, die met elkaar gaan werken aan het vraagstuk. In feite vorm je een soort startup. Je volgt diverse mini-masterclasses, gaat in gesprek met stakeholders en bedenkt grensverleggende ideeën voor de challenge. Daarbij wordt je begeleid door ervaren innovatiecoaches. Uiteindelijk presenteren jullie op zaterdag middag aan de dragons. Bedenken jullie het winnende concept?

Catering

Het programma is volledig verzorgd, met drie maaltijden per dag en de nodige inwendige versterking tussendoor. Op het formulier heb je kunnen aangeven of we rekening dienen te houden met bepaalde dieetwensen. Wij verzorgen ook de drankjes, alleen de drankjes die je eventueel ‘s-avonds in het hotel nuttigt zijn voor eigen rekening.

Mee te nemen spullen

Neem voldoende makkelijke kleding mee. Als je in de vroege ochtend wil sporten of zwemmen dien je die uiteraard ook mee te nemen. Verder heb je geen bijzondere zaken nodig, ook een laptop kan je thuis laten.

Organisatie

Deze tweedaagse is een initiatief van het O&O-fonds GGZ en wordt samen met STUDIO.WHY uitgevoerd. Het O&O-fonds GGZ is een samenwerking van werkgevers en werknemers in de geestelijke gezondheidszorg. Het O&O-fonds GGZ werkt aan een sterke en evenwichtige arbeidsmarkt in de GGZ. We helpen organisaties om medewerkers optimaal te laten functioneren en zo prettig mogelijk te laten werken, zodat zij zo goed mogelijk zorg kunnen bieden. We bieden ondersteuning in de vernieuwingen die nodig zijn om te veranderen en te opereren in een dynamische branche. Vanuit een gezamenlijk belang bieden we kennis, inspiratie en financiële mogelijkheden voor projecten die organisaties en de sector als geheel verder helpen.

Verdere informatie

Binnenkort ontvang je van ons een mail met een link naar een korte persoonlijkheidstest. De uitkomsten daarvan helpen ons om de best uitgebalanceerde teams samen te stellen. Direct na het voltooien van de test krijg je een beknopte toelichting op het profiel dat op jou van toepassing is. Van ons krijg je een uitgebreide versie daarvan die jou helpt met jouw toekomst.

Nog vragen?

Dan helpen we je uiteraard graag! Daarvoor kan je contact opnemen met Merel Kerkhof via Merel@studiowhy.nl.