Een hackathon is de start van een innovatieve beweging binnen jouw organisatie!

001_0321_Studiowhy_Rijkswaterstaat_0937_4365_LR.jpg

WHY

De hoge snelheid van verandering vraagt om actie in het moment. Dit vraag om een geheel nieuwe mindset van hen die hier leidend in willen zijn.

Organisaties hebben hierin niet langer de luxe om aan de kant af te wachten en te kijken wat dit hen gaat brengen. STUDIO.WHY gelooft dat de doe mentaliteit van Design Thinking en jong talent hierin een cruciale rol gaat vervullen.

HOW

20181101_StudioWhyxRai_Hackathon_LiekevandenOord_1111__1658_HR.jpg

STUDIO.WHY helpt mensen en organisaties hun gedrag en cultuur te innoveren. Van vastgeroest naar wendbaar en adaptief. Events kunnen een start zijn voor deze verandering.

Tijdens deze events werken medewerkers samen met jonge talenten aan vraagstukken uit de organisatie. Dit zijn talenten met visie, talenten met passie, talenten met een ondernemende Mindset. Talenten die niet alleen op zoek zijn naar oplossingen maar met interesse om te ontdekken hoe het anders kan en daarin durven te experimenteren en te mislukken.

20190210_Studiowhy_Hackathon_Almere_LiekevandenOord_1725_0549_LR.jpg

Aftermovie van een samenwerking met RAI Amsterdam. Een hackathon van 24 uur.

WHAT

De hackathons zijn bedoeld om te inspireren en concepten te leveren. Men werkt in teamverband samen, krijgt masterclasses over Dutch design.thinking en inspiratieshots over diverse onderwerpen. De deelnemers ontwikkelen in een snelkookpan kansrichtingen van aangereikte innovatievraagstukken van een opdrachtgever.

De teams bestaan uit een multidisciplinaire mix van 5-6 young minded professionals en/of medewerkers. Daarbij streven we naar een invulling met experts uit de sector en talenten. Doordat deze talenten op dat moment geen onderdeel zijn van het “systeem” van de opdrachtgever kunnen ze vrijer denken en wegen verkennen die door anderen niet worden gezien.

De masterclasses bieden de teams een structuur die hen helpt om vooruitgang te boeken met hun innovatie. Onderdeel van het programma is dat klanten/eindgebruikers betrokken worden en dat er technologie aanwezig is om deelnemers gedurende het evenement constant te blijven inspireren. Aan het einde presenteren de teams hun gevalideerde concepten en is er een winnend team!


DUTCH DESIGN.THINKING

STUDIO.WHY heeft de afgelopen jaren een methodiek ontwikkeld gebaseerd op Design Thinking welke bestaat uit 3 onderdelen. Het proces start bij context design. We maken ons één met de doelgroep en gaan opzoek naar kansrijke technologieën en trends en creëren zo een brede context waarin de customer opereert en leeft. De fase daarna draait om concept design en vormt het creatieve hoogtepunt. In iteraties bedenken we ideeën, werken deze uit in concepten en door middel van prototypes testen we deze bij de eindgebruiker. Tot slot gaan we aan de slag met business design. We stippelen de marktstrategie uit en bouwen aan de start-up.

20170311_LiekevandenOord_Wildschieters_Studioy_High_res-9651.jpg